Monday, October 20, 2008

DULU: SKANDAL ALTANTUYA, KINI: EUROCOPTER, SELAMANYA SKANDAL BERAT...

Inilah wajah sebenar pemimpin UMNO. Najib Razak mencatat sejarah sebagai "bakal" Perdana Menteri paling banyak skandal dalam sejarah kewujudan UMNO itu sendiri.

Belum pun bersih dari dakwaan skandal kapal selam Scorpene dan jet pejuang Sukhoi yang menghabiskan berbilion duit rakyat, kemudian dikaitkan pula dalam kes yang menggemparkan satu Malaya, iaitu kes pembunuhan model dari Mongolia, Altantuya anak Sharibuu, kini Timbalan Perdana Menteri Malaysia itu menghadapi satu lagi kes pembaziran wang rakyat dalam pembelian helikopeter Eurocopter oleh Kementerian Pertahanan.

Skandal Eurocopter ini telah didedahkan oleh Pengerusi Mentari Services Sdn Bhd, Kapten (B) dato' Zahar Hashim yang mendakwa sebanyak 1.419 bilion Ringgit boleh dijimatkan sekiranya Kerajaan dibawah Kementerian Pertahanan membeli helikopter KAZAN MI 172-KF yang dikatakan cukup untuk memenuhi spesifikasi Angkatan Tentera Malaysia.

Rakyat melihat dakwaan ini bukanlah dibuat oleh orang kampung atau mereka yang tiada asas pengetahuan tentang ketenteraan, Dato' Zahar Hashim adalah seorang bekas Kapten yang pastinya tahu selok belok dan spesifikasi peralatan ketenteraan, jika tidak semua pun pasti lebih baik pengetahuan dan ilmunya dari Najib itu sendiri.

1 410 000 000 bukan lah suatu angka yang sedikit, ia mampu digunakan membina ribuan rumah kos sederhana rendah berharga RM 50,000 sebuah, boleh digunakan membantu puluhan ribu rakyat berpendapatan rendah dan macam-macam lagi keperluan rakyat dapat dipenuhi.

Manusia beernama Najib ini memang tidak patut dibenarkan memerintah Malaysia. Skandal pembabitannya dalam kes Altantuya cukup senang dibersihkan, hanya menafikan dengan cara bersumpah semasa tempoh kempen di pilihanraya kecil Permatang Pauh!

Kes Akuan Bersumpah P Balasubramaniam senyap begitu sahaja selepas Bala menarik balik Akuan Bersumpah yang mendakwa Najib bukan sahaja mengenali Altantuya, malah pernah MENGADAKAN HUBUNGAN SEKS atau dengan kata lain BERZINA dengan Altantuya!

Altantuya juga dikatakan sanggup untuk mengadakan hubungan seks luar tabii dengan Najib. Astaghfirullah! Sepatutnya Jabatan Agama Islam, Badan Pencegah Rasuah dan Polis yang biasanya super pantas dalam mengambil tindakan terhadap para pemimpin Pakatan Rakyat apabila mendapat laporan polis dsb, menyiasat dan menahan reman si Najib ini. Sebaliknya, individu yang mendedahkan isu ini, antaranya pengendali laman Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin (RPK) pula yang ditahan ISA dan didakwa dibawah Akta Hasutan.

Entah apa akan jadi jika Najib memerintah Malaysia agaknya... adakah dilanda Tsunami, ribut taufan atau gempa bumi ? Nauzubillahi min dzalik, minta dijauhkan sama sekali.

Para pimpinan Pakatan Rakyat digesa mempercepatkan proses peralihan kuasa BN kepada PAKATAN untuk mengelakkan Najib menjadi PM... ini sahaja kaedah yang terbaik.

Semoga Allah SELAMATKAN MALAYSIA DARI SEBARANG BALA BENCANA.

AMIIN.

Salam Re-for-ma-si!!

No comments: